VICCAN- mamma till underbara jamie

2011-09-29
21:21:57

smärtstillande....

Smärtan idag var inte av denna värld... jag viste inte vart jag skulle ta vgen eller hur jag skulle ståut... M´s mamma mötte mig i centrum och tog nyckeln till jamies vagn och åkte och hämtade honom på dagis och tog hand om honom. jag åkte in till cityakuten och jag tror nog aldrig att jag har varit så arg på dåliga tågförare, för att inte prata om alla komunalåkare som promt ska knuffas...inte kul när man redan håller på att börja böla av ryggont....

fick i allafall träffa en läkare ganska snabb och hon kände, klämde och kollade vad jag kunde och inte och massa sådant som läkare gör :P hon konstaterade i alla fall att jag har solklara symtom på diskbråck (troligtvis i L5) men eftersom röntgen var stängt så skickade hon papper till min vanliga läkare som ska påbörja en utredning för att fastställa om det nu är som dem tror att jag har diskbråck.... men jag hoppas till alla gudar och högre makter att det inte är de, kanske har jag sånn otrolig tur att dem tagit fel o de "bara" e en närv i klämm? drömma får man ju i alla fall...

Läkaren skrev ut tradolan i kombination med alvedon tills dess att smärtan e hanterbar igen eller man  har kunnat fastställa orsaken med säkerhet och då kanske hitta en behandling som är "botande" istället för "lindrande". medicinerna är väldigt starka och inget man vill äta allt för länge....dem tar tyvärr inte bort smärtan helt men det är tillräckligt bra för att jag ska kunna sitta utan att börja gråta.

 

det var mer eller mindre hela eftermiddagen de... jamie somnade så fort han kom hem, M han komma precis innan så han fick lägga honom. nu har vi ätit middag... blev lite av varje Måt kyckling och ris och för mig blev det köttbullar och makaroner.  ska titta lite på CSI sen blir det till att sova.

kram på er!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: