VICCAN- mamma till underbara jamie

2012-01-04
23:42:24

jag lever!
ja har inte försvvunnit från jordens yta, jag har bara försvunnit från bloggen ett tag. jag har varit mammaledig efter att praktiken slutade den 21 december så jag har passat på att njuta av min underbara son och min fina familj :)

julen...
vi började dagen med att äta ordentlig julfrukost. jamies gudfar kom över och firade med oss. julstrumpor och fina paket blev det :)
jamie fick presenter i överflöd min bortskämda plutt. var inte meningen att de skulle bli så mycket som de blev en å andra sidan e han värd de!

jamie fick av mig och pappa M:
dupplo,
ett par gossedjur (bla hans nya bästis isbjörnen buddy),
lite kläder,
ikea´s kök (komplett med överdel),
leksaksbilar,
och en julgranspynt tomte enligt vår tradition.

av sin biologiska pappas familj fick han:
dupplo,
två tröjor,
täckbyxor,
fodrad regnjacka

av magnus föräldrar fick han:
Köksredskap,
tyggrönsaker till sitt kök,
"Frukostbricka" till köket
tallrikar, muggar och bestick till köket,
pippi-docka,
taktor med släp+ tillhörande djur och bonde som sjunger,
reflex,
kuddfodral

Av gudmor Ella och gudfar stefan fick han
En gunghäst som ser ut som en tiger som även har hjul och kan spela musik

som sagt det blev en del....

jag fick en jätte fin ring, ett halsband och ett himmelskt fotbad av min älskling och han fick en plånbok, en morgonrock och en tröja av mig.

sen fick vi även, juicecentrifug (går till och med att göra morotsjuice i) en nu underbar dammsugare men tillhörande handdammsugare, fotoalbum med massa bilder från hela vår tid tillsammans, en jättefin grytlapp, presentkort på skansen (300kr) sedan fick jag ett par mjukisar, en tröja och en morgonrock och m fick en tröja... sen kommer jag inte ihåg mer kanske har missat nått men så e de :P

efter att stefan åkt tog vi det lugnt hemma städade lite, tvättade en del och bara tog det lugnt. sedan vid tre åkte vi till m föräldrar och firade med dem. kalle, julmat och paketöppning stod på listan :) sen åkte vi hem och provade våra nya "leksaker".

på juldagen hade vi mysdag här hemma och jamie lekte i full fart med alla nya saker, på kvällen blev det "släktmiddag" med m morbor + familj samt magnus mammas moster och pappa.
Efter det har inte så mycket hänt.

På nyår jobbade m ett par timmar mitt på dagen och sedan på kvällen somnade jamie redan vid åtta och M och jag myste framför soffan men en enorm taccomiddag och lite rött vin :) vi kollade på film och hade det bra. sedan gick jag på en promenad med Homer (som vi var hundvakt åt då hussen stefan var ute och festade) sedan firade vi tolvslaget med bubbel o pussar innan vi gick och lade oss :)

som sagt det har varit en lugn tid och det har verkligen behövts för att återhämta krafterna!

men nu ska jag sova ska försöka skriva mer imorgon :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: