VICCAN- mamma till underbara jamie

2012-05-07
20:50:08

rullar på
ja...nu e de ett par månader sedan jag skrev... trillade in på bloggen när jag satt med emelie vid datorn o titta bilder. kände att de kanske var dags att skriva lite.
här hemma rullar dagarna sakta men säkert på. M är sjukskriven pga av båtbenet han bröt i hamdem i somras o kommer vara de iaf till den 14 juni. jag har varit sjukskriven i tre veckor pga av ryggen men ska börja jobba 25% nu och hoppas för allt jag är värd att de går bra och att jag kanske till och med kan öka lite till. Har fått reda på att jag ska få operera ryggen i höst så jag väntar på de... Jamie växer så det knakar och pratar mer och mer för varje dag som går! känns så underbart att se honom växa och utvecklas och jag är så otroligt stolt över honom! min älskade son

men som sagt vi e sjukskrivna vilket resulterar i att det inte händer så mycket just nu....dagarna rullar på, jamie går på dagis så att han får leka av sig och så att M´s hand (arm) och min rygg får vila lite,inte alltid lätt att va sjuk/skadad när man har barn. läkarna har sina uppfattningar och regler om vad man får göra och inte och hur mycket man ska vila emn de går inte riktigt att följa....skulle M o ja följa deras "regler" skulle ingen av oss få lyfta eller bära jamie någonsin men alla som har barn vet att det inte går när man har en liten sprallig tvååring hemma :P

ett stort framsteg för mig är i alla fall att jag lyckts dra ner medicinerna från 30mg till 25 mg morgon o kväll utan att behöva ta mer extra tabletter vid smärtgenombrott. hoppas att jag som sagt kanske kan börja jobba lte mer och äta lite mindre  tabletter.

Lite fotboll har det i alla fall blivit de senaste helgerna eftersom säsongen i amerikansk fotboll i sverige nu har börjat och jamie är överlycklig precis som jag och M :P

Jag har spenderat massa tid med emelie den senaste tiden sen hon flyttade in i huset mitt emot, min räddning från att bli galen :P
men ne nu ska ja fixa disken o sen får vi se om de kanske blir lite filmtittande med min älskade sambo
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: