VICCAN- mamma till underbara jamie

2012-05-19
23:11:43

stänga ner....
idag blev jag på allvar orolig för att min kropp håller på att stänga ner.... har varit en del sjukhus besök den senaste tiden åkte in med ambulans o låg inne ett par dagar pga min mage (körtelbuk)....åkte in igen och fick veta att jag har nervskador på L5,S1 och S2 i ryggen vilket resulterar i smärta, nedsatt känsel och styrka samt funktion i höger ben....de suger o idag var det dags igen denna gången var det andningen... blev tydligen en larmpatient en kod röd så det var nog rätt allvarligt.... hade 75 andetag i minuten istället för runt 20 som e mer normalt.....men efter massa mediciner, ekg  och övervakning samt så många prover så jag nu officielt kan titulera mig nåldyna är jag iaf hemma igen med min underbara familj....
men som sagt jag tror inte min kropp riktigt klarar av allt som händer med ryggen så det känns som om den håller på att stänga ner, allt fallerar....men psyket har jag kvar i alla fall ett tag till får vi hoppas....ska försöka börja jobba på måndag också. jag har ju varit sjukskriven helt i princip sedan i februari så nu är det dags 25% here i come! 1 timme och 56 minuter 5 dagar i veckan hoppas jag på att kunna klara av.
M är ju sjukskriven till juni i alla fall sen får vi se vad dem säger om hans hand....

roligare nyheter är att jamie pratar i mängder! han har till och med börjat med 3 ordsmeningar och de går undan i en rasande fart med nya ord för varje dag men med språket kommer också trotset och hans vilja fram än mer men det e mest gulligt än så länge som tex idag när han tog magnus busskort (han får alltid visa det för konduktören på tåget eftersom han älskar att göra de) men när han visat kortet o M skulle ta de igen höll han de hårt tätt intill sig och sade min!! sen hytte han med fingret och sa app app app app app!!!! så söt och underbar son man har!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: