VICCAN- mamma till underbara jamie

2011-09-23
21:24:33

alex , M, jamie och ADHD
haft dålig uppdatering idag men jag ingenting blev som planerat idag för min del. körde jamie till dagis som planerat och stefan (gudfar) hämtade honom efter mellis och åkte till badhuset så han kom inte hem förrens 6tiden. M blev extra inringd till jobbet så han försvann innan jag lämnade jamie på dagis. jag ringde till alex och övertalade  honom att göra mig sällskap under dagen. så jag körde och hämtade alex i danderyd och sen åkte vi till arninge och storhandlade, blev även lite kläder till jamie och en liten amerikanskfotboll till honom. matmässigt borde det räcka ett tag framöver då vi bla fick med oss 2 kg lax, 10kg kyckling,  6,6 kg köttfärs o massor av annat :) (kanske märks att min sambo äter som en häst ;)
sen åkte vi hem till mig och packade upp allt sen åkte jag till adhd utrednings grejen (återkommer till de).  alex blev kvar hos mig o fixade med lunch så när jag kom hem blev det BLT-mackor sen slappade vi framför tvn utslagna av onyttig mat :P efter ett tag kom M och sen kom jamie :) lillplutten spexade till tusen inför alex ( han är förövrigt döpt efter honom jamie stefan ALEXANDER)  vi lekte med jamie o när han somnat bjöd jag och M  alex på fajitas middag. nu sitter min sambo och en av mina bästa vänner och spelar tvspel tillsammans. älskar verkligen att mina vänner och min sambo fungerar så bra ihop :)

så även fast ingenting blev som planerat så blev det riktigt bra i alla fall :)

Nu utredningen:
jag fick träffa en läkare som skulle avgöra om man kanske kunde misstänka att jag har adhd för att jag i så fall skulle få träffa en psykolog som kan diagnostisera det. efter en kvart med läkaren som ställt tusen frågor tittade hon på mig och sa, jag får ju inte sätta en diagnos för det måste psykologerna göra men jag ber dig att ställa dig in på att få en diagnos för jag är helt säker på att du har ADHD. jag stämde in på allt så nu är de som hon sa bara en väntan på att få det på papper.
känns ganska bra att få beskedet, igentligen förändrar det ju inget jag har nog alltid haft de, det är ju inget som kommit över en natt :) men en diagnos kan betyda att jag kan få hjälp att hantera mina svårigheter, kanske kan jag få hjälp att komma till ro och slipper vara hyper 24/7.

ne nu ska jag försöka vara lite social med alex och M. hoppas ni får en bra fredagskväll själv ska jag ta ett  glas vin :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: