VICCAN- mamma till underbara jamie

2011-09-21
23:39:38

ADHD?
som jag nämt tidigare ska jag göra en adhd utredning på fredag, eller jag ska dit och börja en utredning. ska göra lite tester för att se om de e som jag misstänker att de e adhd jag har. de mesta tyder på att jag har de. jag har alltid 1000 bollar i luften och är snabb som attan på att slänga upp flera innan jag har gjort mig av med nån, jag har tusen grejer på gång samtidigt. jag har väldiga koncentrationssvårigheter. jag kan omöjligt sitta stilla, sitter konstant o stampar med foten eller pillar på nått, har svårt att koncentrera mig på personen jag pratar med om dem inte håller sig kortfattade trots att jag är jätte intresserad av vad dem säger. jag pratar i 180 och avbryter för jag känner att jag har massor att säga, jag kan inte varva ner och komma till ro och har oftast väldigt svårt att somna pga det...ja listan kan göras lång det mesta tyder på att det är adhd jag har annars är jag väll bara allmänt galen :P
ska i alla fall bli skönt att kolla ifall det är de. En diagnos kan hjälpa mig eftersom jag då vet vad mina svårigheter beror på och även kan få hjälp att lära mig hantera dem.
det var en del grejer i början på sommaren som fick mig att ta beslutet om att skaffa en utredning, vad är ingentligen ointressant. Jag fick höra att det var jätte svårt som vuxen att få en utredning och att det skulle vara kötid på flera månader om man trots allt lyckades få ett jag. men jag ringde psyk för två veckor sedan och förklarade mina funderingar och problem, svaret blev att dem hade lite fullbokat men jag kunde få en tid om två veckor vilket enligt mig är väldigt snabb gämfört med andra gånger man väntar på läkartider m.m.
och på fredag är som sagt dagen kommen o de e sjuk hur mycket jag längtar, men igentligen kanske de inte e så konstigt om allt går som väntat betyder ju faktiskt de att jag kan få hjälp att lära mig komma till ro och varva ner....de vore minst sagt skönt efter 22 år av att vara speedad :P

ska även berätta att jag när jg var tolv fick diagnosen grav dyslexi men när jag var 19 gjorde jag om testen och då sade man att jag inte längre har dyslexi, jag ligger istället högt över "normal" på testerna så de ska bli kul att se vad denna utredning säger. kanske satte man dyslexi diagnosen pga adhd, för att jag inte lärt mig knepen jag kan nu vad gäller läsa, skriva, minnas...?

ja nu vet ni i alla fall varför jag ska göra denna utredning. jag kommer uppdatera mer när jag har gjort den så ni får veta hur de gick :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: