VICCAN- mamma till underbara jamie

2011-10-11
22:42:35

VG, Jamie och slappande
så idag var jag tvungen att ta mig till skolan....
kom dit vid halv nio och hade bestämt med läraren att träffas 20 i 9 men
eftersom hon inte kom förrens 9 hann jag gå igenom boken en extra gång.
Jag fick i alla fall skriva prov i rehab/hab och de gick bra skrev svar på alla 10 frågor på 30 minuter.
efter provet var det direkt på nästa kurs lindrandevård/palliativvård
vi hade redovisningar av böckerna vi läst med utgångpunkten lidande och lindrande
och sen hade vi konstnärlig gestaltning av lindrande och lidande.
jag hade läst boken är: Armlös Benlös men inte Hopplös av mikael andersson.
en otroligt bra självbiografi om mikaels liv (han föddes utan armar och ben)
verkligen en bok jag kan rekomendera :) till den konstnärliga gestaltningen hade jag tänkt
att ta med en bild på en tavla jag målade i gymnasiet men jag lite lätt vimsig som jag kan vara
ibland glömde att de va denna vecka vi skulle ha med de så det fick bli improvisation och jag
valde att säga ett "ordspråk" eller vad man ska kalla det som jag tycker är "lindrande" i svåra stunder:

räds inte mörkret
ty ljuset vilar där
det finns ju inga stjärnor
där mörkret inte är.

lektionerna slutade i alla fall med att jag fick VG i slutbetyg
på båda kurserna och jag måste säga att jag är väldigt nöjd :)

Efter skolan hade jag djävulsk ont i ryggen av allt sittande så jag stapplade till tåget
åkte direkt hem, tog mina smärtstillande och lade mig på soffan.
M hämtade jamie på dagis efter jobbet och vid strax efter 4 kom dem hem,
alltid lika underbart när ens son kommer springandes emot en med ett stort leende :)
finns nog inget som slår den känslan när man vet att han älskar en,
att man har lyckats med att vara mamma <3

en massa lek, mys och middag med jamie senare (så gott det går med en trasig rygg)
så var det dags för lilleman att sova. M gick in och nattade honom
och en så länge håller trenden i sig och han somnade snabbt utan tjafs :)

M har spelat lite dator och jag har slö tittat på tv och tittat lite på nätet...
sådär härligt planlöst som man sällan kan göra när man har barn.
Skickade också in en läxa som skulle in i kväll och kände mig stolt
över att den var klar i tid då jag haft svårt att sätta mig ner o plugga.....

nu ska jag snart gå och lägga mig och imorgon väntar samtal med läkaren
om ryggen och förhoppningsvis en del pluggande....

sov gott!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: