VICCAN- mamma till underbara jamie

2011-10-24
21:19:43

skola, planer och möte
Hämtade jamie på dagis vid kvart över tre, jag hade inte alls lust att åka hem och tråka så vi begav oss in till stan istället :) på tekniska mötte vi alex och åkte vidare till odenplan där vi gick och snackade skit och tittade i affärer. jamie försökte riva ner allt han fick tag på och var allmänt "dissig" mot alex som han inte allt tyckte va specielt intressant. jamie är ju döpt efter alex (han heter alexander i mellannamn) och har träffat alex massor av gånger o hemma leker han gärna och vill att alex ska titta och va med men inte idag....
vid 5 skulle alex mötra upp john så jag och jamie tog bussen till M´s jobb på fältan  och sa hej. tittade lite mer i affärer och jag fick prova en ny (igentligen gamal modell men en som jag inte provat förr) sko som jag kanske ska köpa. sen va planen att åka och titta på när jamie´s faster luciana spelade serispels öppningsmatch i bsasket men jamie var så trött så vi fick skippa de.... tog en promenad ner till djurgårdsbron och tillbaka sen åkte vi hem med M som slutat och stängt butiken. jamie somnade i vagnen precis innan vi kom in så det var bara att klä av en halvsovande lillplutt och bära in till sängen :) som tur va somnade han snabbt om igen och nu lagar M mat medans jag kollar lite mail och bloggar.
Imorgon blir det skola hela dagen sen ska jag till täby centrum och lämna in lite saker på garantin som pajjat ( headsetet jag köpte som M fick och en av kontrollerna till PS3 som slutat fungera) ska se om jag kan få sällskap av sjuklingen stefan som kanske vill ta en fika? sen ska jag in till stan och träffa barnombudsmannen för ett eget möte gällande projektet jag är med i med dem :) ska bli jätte kul! får se hur sen det blir men mötet börjar fösrst 18:00 så  jag hinner inte träffa jamie mer än på morgonen... :(
M har viktigt möte på eftermiddagen så jamie får vara med farmor ett par timmar efter dagis. sen får han umgås med pappa M innan det är dags att sova.

inte alltid så kul när ens barn går på dagis... vissa dagar blir det tyvärr så att man inte hinner umgås med dem ens i närheten så mycket som man önskar....men som i morgon..jag måste ju gå till skolan så jag får min utbildning och kan jobba, mötet måste jag ta nån gång och de e på kvällen oavsett när så det e lika bra att ta så det blir klart, och sakerna i täby centrum måste  fixas och jag hinner inte från skolan - till dagis - till täby c - hem - stan..... så jag kan ju inte hämta på dagis heller.... som tur är e de inte ofta detta händer o ibland e de som sagt nödvändigt. nu vet jag ju att han älskar sin farmor marie så det känns bra....

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: