VICCAN- mamma till underbara jamie

2011-10-20
22:05:50

icke-skola, skola, och promenad
Morgonen började med att jamie kom in till oss vid 5 tiden. M gick tillbaka med honom till hans rum och lade sig med honom där men det hjälpte inte mycket jamie ville gå upp vid 6 tiden.
jag fick lite sovmorgon men vaknade strax innan halv sju av att jamie stod och slog en leksak i skrivbordet medans han skrek, eller skrek är nog inte rätt ord det lät mer som när han var mindre och bara testade rösten. inte arg eller ledsen bara FÖR att låta ni vet.
M skulle iväg till jobbet redan vid 20 i 8 eftersom dem skulle ha personalmöte innan han skulle jobba. men eftersom jag hade bilen och ryggen är lite bättre så tog jag jamie till dagis idag.
det gick verkligen hur bra som helst! vi gick in på dagis och lämnade han ytterkläder vid hans hylla sen gick vi till alla barnen och jamie släppte snabbt min hans och sprang iväg medans jag pratade med fröknarna. efter 5 minuter gick jag och letade reda på honom och han lekte för fullt i "köket" när jag sade hejdå jamie tittade han bara upp, vinkade och forsatte leka :) känndes jätte bra att han trivs :)
efter de plockade jag upp emelie från klassen och åkte till skolan men när vi kom in i klassrummet fick vi veta att lektionen vi skulle ha var efter lunch....
både emelie och jag läser "bara" halvdagar på torsdagar då vi e klara med den andra kursen sedan innan så vi satte oss och snackade skit istället .
jag passade på att köpa en till gossedjurskanin till jamie en likadann som han har, hans älskade "ninen" så vi har en likadann reserv ifall den försvinner (ve och fasa! )
lektionen var helt okej vård och omsorgsarbete är det. känns skönt att ha påbörjat sista ämnet ....men känns overkligt för efter detta är jag klar, efter de här är jag färdigutbildad undersköterska :)
efter skolan mötte M mig vid danderyd efter jobbet så åkte vi och emelie  först till hägernäs och plockade upp homer vi ska ha ett par dagar och sen vidare till jamies dagis där emelie gick åt sitt håll
(hon bor också i vallentuna) och vi hämtade vår älskade underbara son!
packade bilen med vagn, hund och barn och åkte hem jag åkte och lämnade bilen till M´s mamma som skjutsade hem mig och sen lekte vi i jamies rum och hade det sådär härligt underbart man bara kan ha med sin älskade son och sambo :D
sen blev det promenad med homer ute i höst mörkret och efter det nattade jag jamie medans M lagade middag. nu har M kollat på football på datorn och jag har tittat på csi las vegas och  sesongsstarten av criminal minds (!) nästan lika bra som att titta på sjukhus serier ;)
men nu ska jag sova och imorgon är det tvättstuga och pluggande...får se vad mer som händer men det blir nog inte så spännande.

sov gott!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: