VICCAN- mamma till underbara jamie

2011-10-19
20:08:19

planer ;)
som vanligt blev inte alls dagen som planerat... jag åt lunch och somnade för min powernapp, so far so good....men sen sov ja... inga 30 minuter här inte... jagg vaknade kvart över tre! när jag vaknade blev de till att plocka i ordning i lägenheten och fixa disken så de skulle hinna bli klart till mina killar kom hem :)
det blev en hel del lek och en del mys med killarna.


jamie har börjat andvända sina pekböcker för att kominucera. han hämtar en av dem sen slår han upp sidan han vill tar mitt eller M´s finger och pekar på det han vill, ibland blir det flera bilder i följd. tex äta - yoghurt. eller så pekar han på en napp. han vill alltid att man ska gå med honom och hämta det han har visat. jätte skönt att han har hittat ett extra sätt att "prata" på :) vet inte om detta är vanligt eller inte... vad har ni för erfarenheter av det? gör era barn så? idag var det jos han ville ha vilket han visade med böckerna och sen ville han ha sin napp så då gick vi och hämtade dem.
eftersom jamie var jätte trött efter dagis så nattade M honom en halvtimme tidigare redan vid halv sju och efter 2 minuter var det tyst i hans rum...men M ligger kvar där inne, har försökt att få upp honom men han är också helt slut och det är inte de lättaste att få upp en sovande 90 kg vuxen man ur en säng... han får ligga kvar ett tag till så försöker jag väcka honom igen...

M´s mamma var här och lämnade bilen nyss också. jag måste nämligen ha en pilatesboll till mina ryggövningar och stefan har en extar på jobbet så jag ska åka förbi där efter att jag tittat på greys (han jobbar natt och börjar först 9 ) så jag passar på att titta på min serie innan jag åker dit. då hinner han komma igång på jobbet och fixa lite så jag kanske kan ta en kaffe när jag kommer :)

så det blev inte riktigt som planerat som sagt. men jag har hunnit med att äta middag och ska kolla igenom vad de e som ska kompleteras i uppgiften jag nämde tidigare innan greys börjar och sen åka, och när jag kommer hem e de dags att sova! funderar på att ta bilen till skolan imorgon...men har inte bestämt mig ännu... det är ju ganska dyrt med parkering på danderyd... men de vore så skönt... sova lite längre, magnus slipper lämna jamie på dagis för då kan jag göra de istället, så han får sova lite extar... men vi får se imorgon hur de känns.

ne skola va de ;)
Kommentarer:

ja nu längtar man hela tiden! på dagarna lever jag på som vanligt, men varje kväll när man lägger sig undrar man om det kanske är den natten det startar :p

2011-10-20 @ 12:37:39
#2: Fanny

sÅÅ HÄRLIG BLOGG:)

2011-10-20 @ 13:20:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: