VICCAN- mamma till underbara jamie

2011-10-23
16:30:37

helgen
har blivit lite dåligt bloggande de senaste dagarna. mycket är för att ryggen r bättre så jag kan hjälpa till med jamie igen :) men det är jag bara glad för, äntligen kan jag lyfta upp och krama om min lilla älskling!!! men de resulterar i lite mindre tid med datorn.
försökte mmsa en bild till bloggen på jamie som M tog igår men de ville inte funger så jag får lösa det sen...

i fredags städade och tvättadde jag massor och sen kom carro med lilla thor hem till oss <3 vi promenerade och hämtade jamie på dagis sen vidare till ica och handla lite onyttigheter och ingredisenser till pannkakasmiddagen. på ica mötte vi upp alex också. sen hem o laga mat. småkillarna lekte jätte bra tillsammans och de e verkligen kul att dem trivs ihop och leker så bra :) och jag är glad att carro tog kontakt med mig igen efter allt tid som gått sen vi sågs. känner verkligen att jag har fått en bra vän! blev massa skitssnack med alex och när carro och thor åkte hem lade jag jamie för natten sen slappade jag o alex framför tvn med massa chips och cocacola. M kom hem vid halv nio och då kollade vi alla tre på en film. THE BEGINNERS jätte bra film enligt mig väldigt komplex och estetisk men bra som sjutton :)

i lördags slappade vi hela lilla familjen på morgonen och sen blev det ut på en 2 timmars promenad vid sjön uppskattade av jamie som älskar att vara ute och definitivt av homer som vi passade. känndes jätte skönt att bara strosa runt och få prata med min älskade sambo.  sen gick han till sin "tränings sambo" lovisa för massage och tränings snack då passade jag och jamie på att gå hem och äta lite mat och sova middag för att sedan ta på oss kläderna och gå ut tre timmar igen. stannade till vid jannika och jillian ( jillian ska börja på jamies avdelning i januari) så att småttingarna fick leka lite. jillian verkade lite smårädd för jamie men jag tror att de blir bättre om vi ses lite mer. tror de e jätte bra om dem lär känna vrandra bättre tills dess dem ska gå på samma dagis. kul för jamie med en till kompis och skönt för jillian att känna nån när hon tar det stora steget till dagis :)
jamie somnade snabbt när vi kom hem (mötte m på vägen hem) och då passade M och jag på att äta god mat och titta på ännu en film, MIDNIGHT IN PARIS M var inte så förtjust i den men jag älskade den verkligen... inte ofta vi e oense om filmer men denna tyckte vi olika om. sen satt jag och drömde mig bort bland massa bilder på staden gent jag var i 2007 och efter massa snack kom vi fram till att vi ska försöka ta en weekend dit nån gång bara M och jag. (världens finaste arkitektur stad!) efter det fick jag hjälp att stretcha av M och sen gjorde jag mitt "trningspass" för ryggen innan jag gick och la mig.
(jamie kom upp travandes efter filmen och ville ha mat, den sötnosen men han somnade snabbt om )

idag har vi tagit det lugnt och städat. M´s mamma var över med lite mat dem hade över från en middagsfest igår så vi fick lunch :) alltid uppskattat! nu är mina älsklingar ute och går en promenad medans jag får tid att skriva detta och plugga lite. har äntligen städat skrivbordet så jag inte har massa gamla skolgrejer utan bara det som är viktigt kvar.

ne nu ska jag plugga sen leka med min plutt när älsklingarna kommer hem

hoppas ni har haft en bra helg!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: