VICCAN- mamma till underbara jamie

2011-11-20
23:31:32

längesedan
oj vad längesedan de var jag bloggade.... har varit mycket de senaste dagarna...

torsdagnatt fick jag gå med grannen Camilla på hennes jobb. neurokirurgen på karolinska sjukhuset! det va sjukt kul. kanske låter fel att skriva så för det är verkligen hemska sjukdommar och åkommor som patienterna lider av på avdelningen men för mig var det kul att ntligen få gå med och jobba på ett sjukhus. jag fick vara med och hjälpa till med de mesta, göra en del själv och framför allt känna på hur det var att jobba på sjukhus!

I lördags åkte jag och jamie till Täby centrum och mötte upp Carro och Thor för att titta lite i butiker, leka och äta lunch. alltid lika kul och trevligt att träffa dem :) barnen gillar verkligen varandra och det är så kul att se sen är det ju ett plus att vi mammor trivs så bra ihop ;) dock blev thor lite avaktande mot jamie på slutet men det kan jag minst sagt förstå eftersom jamie bet thor i fingret! jamie som har slutat upp med sina dummheter om att bitas fick självklart "ett återfall".... fan va hemsk man känner sig, känns ju som om det e mitt fel... men jamie vet att han inte får bitas och jag har alltid sagt till honom ordentligt då han gjort det men barn är barn och ibland händer saker som inte ska/får hända.....men det blir nog bra med tanke på hur kul våra killar har ihop tror jag knappast att detta sätter stopp för de ;)

Min underbara familj och jag har umgåtts så mycket vi bara kunnat eftersom vi inte kommer ha lika mycket tid nu när min praktik börjar. M och jag var barnlediga lördag eftermiddag till söndag lunch, då fick jamie vara med farmor och farfar.
knner mig minst sagt gammal ibland... farfar orwar kom och hämtade jamie vid 16 tiden och då passade jag på att tvätta och städa, sedan kom M hem från jobbet och vi lagade middag. blev taccos och film (totalt världelös) cowboys vs aliens. men vi han bara se 40 minuter för sedan sov både M och jag på soffan. vi vaknade till vid 1 tiden och förflyttade oss till sovrummet och sov vidare till kl 11 idag :) till frukost blev det choklad myffins (som jamie och jag bakade härromdagen) med kaffe samtidigt som vi kollade klart på filmen. sedan tog vi en promenad över till M´s föräldrar där vi åt lunch och fikade och hämtade hem jamie. fick hem en son med ännu en ny "krigsskada" ett rivmärke på kinden från millan (M´s föräldrars hund) är det som pryder vår son denna gång...suck...


"mästerverken"                     "gottegrisen"

väl hemma blev det massa lek och en del "måsten" men jamie var väldigt nöjd med att hjälpa pappa att diska och mamma med att vika tvätt. lillplutten var så duktig och hjälpte till att bära in sina kläder och gick faktiskt själv och lade sina strumpor i sin byrå (rätt låda! )
efter att plutten somnat åt magnus och jag reester från igår och tittade på fotboll (ravens - bengals).

Nu sover M och jag ska snart gå och lägga mig för imorgon ska jag ringa massa ärenden bla läkaren och fråga hur vi ska göra eftersom penecilinet jag fick inte "fixat" min lymflörtel. blir antaligen en biopsi som hon pratade om sist jag var där...aja shit happens.

I morogn är dock en väldigt stor dag, MIN PRAKTIK BÖRJAR!
jag ska under fyra veckors tid praktisera på karolinska sjukhuset, på onkologen! ska bli så sjukt kul! (hahahhhahah) så jag har längtat efter denna praktik och nu är den här... pirrigt är bara förnamnet.. men det kommer gå bra det är jag övertygad om.
ne nu ska jag sova så jag är utvilad och pigg inför morgondagen!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: