VICCAN- mamma till underbara jamie

2011-11-23
22:28:07

praktik, grannen och pannkakor
vilken dag!
har haft en jättebra dag på praktiken idag och jag måste säga att jag verkligen stortrivs!
fick göra massor idag. lärorikt men tråkigt känslomässigt var att jag fick vara med och ta hand om en patient som avlidit under natten. alltid tråkigt när någon dör men tyvärr händer det. jag har ju praktik på en akut canseravdelning så det är inte allt för ovanligt tyvärr.
roligare var att jag fick lära mig att ta standardvärden, temp, saturation, blodtryck och puls. sista gången fick jag gå in ensam till patienten och ta alla tester själv :) känndes jätte bra och jag fick beröm för hur duktig jag var.
Ännu roligare var att jag fick ta mitt första riktiga blodprov! på en riktig person! tyvärr stack sig en av sjuksköterske studenterna på en nål idag vilket resulterar i en uppsjö av pappersarbete och tester som rutin pga av eventuell smitta. men detta gjorde det möjligt för mig att ta mitt första blodprov. känndes lite skönt att det var på en "frisk" person som dessutom själv e student och vet att man är lite nervös men det gick hur bra som helst och jag lyckades på första försöket! fick ännu mer beröm och var helt lyriskt glad efter att det var klart.

efter allt detta var dagen slut och jag åkte hem. mötte upp M o jamie på vägen till bussen då magnus skulle iväg och trna.
jamie och jag vinkade hej då till Pappa M och sen gick vi o mötte stefan och tog en promenad. lyckades lura med min underbara granne ut. sen blev de en snabbis hemma innan jamie o jag gick ut o mötte mig chef och hämtade upp min lön. eftersom jag håller på att byta bank var dem snälla nog att komma över med pengarna så jag skulle slippa strul med pengarna. när vi skulle in igen sprang vi in i grannen ännu en gång och blev inbjudna på pannkakor, saft och kaffe :)
jamie gick runt och terroriserade och lekte med camillas katter och busade med hennes son emil. helt plötsligt var klockan sju och jag och jamie tackade för oss.

bytte blöja satte på pyjamas och ordnade välling sen blev det bums i säng för den lille men det tog ett tag för honom att somna. kom ett grannbarn och plingade på dörren för att sälja julsaker så han vaknade till och jag fick natta om... inte allt för kul men de e sånt som händer även om man har god lust att koppla ur ringklockan ibland eller ifrågasätta varför man ringer på halv 8 hos nån.... sen inser man att de kanske bara e vi barnfamiljer som tycker att det är helt galet :P

jag somnade med jamie och vaknade först när M kom hem kvart över nio. tittade på greys anatomy och sen blev de att kolla lite bloggar och blogga själv som ni ser.

nu ska jag gå och lägga mig för imorgon är det dags för praktik igen och oj vad jag längtar!!!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: